Jak możemy Ci dzisiaj pomóc

Loading...

Tworzenie kont systemowych dla kursantów/opiekunów

Przy zakładaniu konta systemowego niezbędnym elementem całej operacji jest posiadanie adresu mailowego.

Konta systemowe możemy założyć z trzech poziomów w systemie: dodając/wybierając ucznia, zmieniając status umowy, wybierając umowę zawartą z użytkownikiem.


Konto systemowe dla Ucznia i Rodzica

Przy dodawaniu kursanta/rodzica do systemu możesz od razu zadecydować o utworzeniu dla nich kont w systemie eduSky. Pamiętaj, że niezbędnym elementem całej operacji jest posiadanie adresu mailowego przez ucznia/rodzica. Aby podczas dodawania ucznia/rodzica utworzyć konto w systemie, zaznacz odpowiedni checkbox w polu "Konto w systemie".

  • W sekcji Uczeń: W polu e–mail podaj adres ucznia (czerwona ramka)
  • W sekcji Opiekun: W polu e–mail podaj adres opiekuna (zielona ramka).

Po zapisaniu danych, system doda nowy rekord ucznia/rodzica oraz w sposób automatyczny wyśle wiadomość na adres mailowy ucznia/rodzica z linkiem do systemu i danymi do logowania.

 

Jeśli uczeń już znajduje się na liście kursantów, w dziale Sekretariat, wybierz → Uczniowie → Opcje → Utwórz konto systemowe.

 Po kliknięciu Utwórz konto systemowe, przy wybranym uczniu, pojawi się komunikat, w którym nastąpi:

  • potwierdzenie założenia konta systemowego lub
  • informacje, że takie konto już istnieje lub
  • informacja o tym, że konto nie może być założone ponieważ nie został podany adres e–mail.


Zmiana statusu Umowy

W dziale Umowy, wybierz umowę w statusie → Przygotowana oferta / Umowa zaakceptowana, kliknij w Opcje → Zmień stan na "podpisana".



Po kliknięciu w Zmień stan na "podpisana" zostaniesz przekierowany do formularza służącego do utworzenia konta systemowego jak na ekranie poniżej.

  • Zaznacz pole wyboru i potwierdź operację.

Pojawi się komunikat, w którym nastąpi potwierdzenie założenia konta systemowego, pojawi się informacja, że takie konto już istnieje lub zostanie przedstawiona informacja o tym, że konto nie może być założone ponieważ nie został podany adres e–mail.

 

Tworzenie kont systemowych z sekcji Umowy

W sekcji Umowy wybierz pożądaną umowę i zaznacz ją korzystając z pola wyboru. Kliknij Opcje (3 kropki w prawym górnym rogu tabeli) –> Dodaj użytkowników systemowych

Po kliknięciu w ikonę, pojawi się komunikat:


POWIĄZANE TEMATY:

MASOWE TWORZENIE KONT SYSTEMOWYCH

Czy mogę wysyłać wiadomości SMS i wiadomości e-mail jeśli kursant/opiekun nie ma konta systemowego? Open

Tak - posiadanie konta systemowego (loginu do systemu eduSky) nie jest konieczne, by w pełni korzystać z funkcjonalności komunikacji z…

Tak - posiadanie konta systemowego (loginu do systemu eduSky) nie jest konieczne, by w pełni korzystać z funkcjonalności komunikacji z klientami. Należy jednak sprawdzić czy kursant/opiekun, z którym zamierzamy się skontaktować nie ma oznaczonego parametru braku zgody do kontaktu przy danych kontaktowych (poniższy screen)

 

Ponadto, warto zapoznać się z ustawieniami wiadomości wysyłanych z systemu opisanych w temacie Globalne ustawienia wysyłki wiadomości

 


POWIĄZANE TEMATY

GLOBALNE USTAWIENIA WYSYŁKI WIADOMOŚCI

0 answers Posted  4 years  ago by  monika
Czy było to pomocne?
Loading...
0

Czy muszę tworzyć osobne konto dla rodzica jeśli ta sama osoba ma już konto jako pracownik biurowy? Open

Nie, wręcz wskazane jest, aby tego nie robić. W innym wypadku jedna osoba będzie musiała posiadać dwa (lub więcej, jeśli…

Nie, wręcz wskazane jest, aby tego nie robić. W innym wypadku jedna osoba będzie musiała posiadać dwa (lub więcej, jeśli chcemy stworzyć kilka innych kont) adresy e-mail, dostanie dwa różne loginy i hasła, które oczywiście w późniejszych krokach będzie mogła zmienić. Nie jest to jednak polecane rozwiązanie, ponieważ jest dosyć niewygodne dla użytkownika. Zamiast tego wystarczy wejść w edycję danych tego użytkownika i dodać mu dodatkowe role zaznaczając checkbox przy wybranych, jak na screenie poniżej:

Analogiczna sytuacja wystepuje w przypadku, gdy chcemy nadać dodatkowe role uczniom, nauczycielom itd.

 

0 answers Posted  4 years  ago by  monika
Czy było to pomocne?
Loading...
0

Jak mogę usunąć kursanta z systemu? Open

Z systemu możemy usunąć użytkownika w statusie ucznia/kursanta, który jest przeniesiony do sekcji Archiwum - Uczniowie, pod warunkiem, że nie…

Z systemu możemy usunąć użytkownika w statusie ucznia/kursanta, który jest przeniesiony do sekcji Archiwum - Uczniowie, pod warunkiem, że nie jest on przypisany do aktywnej grupy i nie posiada aktywnej umowy.

W wypadku innych użytkowników, takich jak: nauczyciele, pracownicy, osoby zapisane w systemie, do ich osób jako podmiotów fizycznych może być zastosowana procedura anonimizacji (proces uniemożliwiający identyfikację osoby fizycznej na podstawie danych osobowych. Patrz→Anonimizacja)

Jeśli chcesz trwale usunąć ucznia, w dziale Sekretariat, wybierz Uczniowie → przenieś do Archiwum

W sekcji Archiwum - Uczniowie, w opcjach kliknij → Usuń Ucznia

 

 

Kiedy ta operacja się powiedzie?

Ucznia można usunąć w wypadku, kiedy:

  • Nie posiada podpisanych Umów 
  • Nie jest przypisany do grup

Ucznia nie można usunąć jeżeli:

  • Uczeń posiada podpisane Umowy
  • Uczeń jest przypisany do co najmniej jednej grupy
  • Uczeń posiada wiadomości
  • Uczeń posiada związane z nim relacje - telefony, notatki, itp
  • Uczeń posiada oceny opisowe
  • Uczeń posiada odrobienia
  • Uczeń posiada konto użytkownika
  • W systemie są notatki związane z uczniem
  • Uczeń posiada zastępstwa
  • Uczeń posiada związanie z nim faktury

Nie jest jednak polecane usuwanie jakichkolwiek danych kursantów z systemu, ponieważ skutkuje to usunięciem również historii kursanta, tj. obecności w grupach, tematyki zajęć itp.

0 answers Posted  5 years  ago by  michałl
Czy było to pomocne?
Loading...
0

Wsparcie wdrożeniowe

Na wszelkie pytania dotyczące działania systemu

odpowiadamy pod numerem telefonu:

+48413109093

Czekamy na kontakt

Od poniedziałku do piatku w godzinach od 8 do 16.

Kontakt mailowy

Widzisz nieprawidłowość lub błąd w systemie? Napisz do naszych specjalistów:

[email protected]

Masz pomysł na nowy lub udoskonalenie obecnych mechanizmów:

[email protected]
 

W wolnej chwili

Odwiedź nasze profile w mediach społecznościowych