Masowe tworzenie kont systemowych
Tworzenie kont systemowych dla użytkowników z poszczególnymi rolami w systemie może odbywać się również w sposób masowy. Poniżej przedstawiamy w jaki sposób masowo utworzyć konta systemowe dla nauczycieli oraz kursantów/opiekunów.
Masowe tworzenie kont systemowych dla nauczycieli
Zobacz film jak to zrobić:
Jeśli chcesz masowo utworzyć nauczycielom konta w systemie, upewnij się, że każdy prowadzący ma przypisany adres e–mail w danych osobowych.
Aby utworzyć konta w systemie, przejdź do sekcji Sekretariat → Nauczyciele.
Po lewej stronie zaznacz checkboxem osoby, dla których chcesz utworzyć konta systemowe, jeśli chcesz wygenerować dostępy dla wszystkich nauczycieli, zaznacz checkbox na samej górze okna. Pamiętaj, że oznaczone zostaną wszystkie pozycje na danej stronie, zatem upewnij się czy masz odpowiednio rozwiniętą listę wierszy (zielona ramka poniżej). Informacje o liczbie zaznaczonych pozycji możesz zobaczyć w ikonie w prawym górnym rogu okna (czerwona ramka poniżej).
Po zaznaczeniu wybranych/wszystkich nauczycieli kliknij Opcje → Dodaj użytkowników systemowych.
Po wykonaniu tej operacji system przedstawi komunikat o utworzeniu kont, a na adresy mailowe nauczycieli wysłane zostaną z systemu automatyczne wiadomości z danymi do logowania. Po zalogowaniu nauczyciele będą mieli dostęp do swoich indywidualnych kont w systemie eduSky.
Masowe tworzenie kont systemowych dla uczniów
Podobnie wygląda masowe tworzenie kont systemowych dla kursantów i opiekunów, w tym jednak przypadku można taką operację wykonać w dwóch miejscach w systemie: w sekcji Uczniowie oraz Umowy.
Jeśli chcesz masowo utworzyć uczniom/rodzicom konta w systemie, upewnij się, że każdy użytkownik ma przypisany indywidualny adres e–mail w danych osobowych (rodzic i uczeń muszą mieć przypisane inne adresy e–mail).
Aby utworzyć konta w systemie, przejdź do sekcji Sekretariat → Uczniowie. Po lewej stronie zaznacz checkboxem osoby, dla których chcesz utworzyć konta systemowe, jeśli chcesz wygenerować dostępy dla wszystkich uczniów, zaznacz checkbox na samej górze okna. Pamiętaj, że oznaczone zostaną wszystkie pozycje na danej stronie, zatem upewnij się czy masz odpowiednio rozwiniętą listę wierszy (zielona ramka poniżej). Informacje o liczbie zaznaczonych pozycji możesz zobaczyć w ikonie w prawym górnym rogu okna (czerwona ramka poniżej).
Po zaznaczeniu wybranych/wszystkich nauczycieli kliknij Opcje → Dodaj użytkowników systemowych.
Tworzenie kont systemowych dla uczniów/rodziców w sekcji Umowy.
W sekcji Umowy wybierz pożądane umowy i zaznacz je korzystając z pola wyboru. Kliknij Opcje (3 kropki w prawym górnym rogu tabeli) –> Dodaj użytkowników systemowych.
Po kliknięciu w ikonę, pojawi się komunikat:
No questions yet.