Krok 10: skonfiguruj swoją skrzynkę mailową
Z systemu eduSky możesz wysyłać wiadomości mailowe do kursantów, rodziców, nauczycieli oraz użytkowników systemu, którzy posiadają inne dedykowane role.
Możesz również skierować komunikację do wybranej - bardziej obszernej grupy odbiorców, tj. np. do całej grupy, do wszystkich grup, lub do wszystkich odbiorców, którzy posiadają w systemie aktywne umowy.
Konfiguracja skrzynki pocztowej odbywa się podczas procesu wdrożenia systemu. Do ustawień przyjmujemy nadesłane przez Klienta dane bądź w przypadku braku danych tymczasowo tworzymy skrzynkę zastępczą w domenie edusky.pl.
Rekomendujemy jednak podpięcie własnej skrzynki mailowej do wysyłki wiadomości, ponieważ zdarza się, że skrzynka tymczasowa jest przeciążona z powodu masowej wysyłki wiadomości z domeny eduSky co skutkuje problemami w wysyłce wiadomości. Dane własnego serwera pocztowego konieczne do konfiguracji ustawień poczty w systemie eduSky udostępnione są z reguły w panelu użytkownika serwera poczty. Jeśli masz problem z odnalezieniem tych informacji poproś o pomoc administratora serwera pocztowego.
Aby dodać własną konfigurację skrzynki pocztowej przejdź do sekcji Komunikacja→ Nadawcy wiadomości → Dodaj nadawcę wiadomości.
Aby skonfigurować skrzynkę będziesz potrzebować poniższych informacji odnośnie swojej skrzynki mailowej:
- Serwer pocztowy (np. mail.domena.pl)
- Port serwera
- Nazwa użytkownika
- Hasło użytkownika
- Tryb połączenia (SSL lub bez SSL)
Aby dodać konfigurację uzupełnij poniższe informacje:
- Typ nadawcy – w tym polu wybierz opcję "e-mail"
- Konfiguracja domyślna dla maila – w polu wybierz "TAK", aby dana skrzynka mailowa była domyślna do wysyłki wiadomości. Pamiętaj, że podpinając kilka skrzynek do systemu, tylko jedna z nich może być domyślna.
- Tytuł – określ tytuł skrzynki mailowej. Będzie on wyświetlany na liście do wyboru odpowiedniej skrzynki podczas tworzenia wiadomości.
- Nazwa użytkownika – wprowadź adres mailowy swojej skrzynki, którą chcesz podpiąć do systemu.
- Hasło użytkownika – wprowadź hasło do swojej skrzynki mailowej; hasło musi być dokładnie takie samo jak to, które stosujesz do logowania się do swojej poczty.
- Adres użytkownika wysyłającego – wprowadź adres mailowy swojej skrzynki, którą chcesz podpiąć do systemu.
- Serwer poczty – odszukaj dane w panelu użytkownika serwera poczty;
- Port – odszukaj dane w panelu użytkownika serwera poczty; przykładowe porty: 465, 587, 25.
- Protokół – odszukaj dane w panelu użytkownika serwera poczty; zazwyczaj jest to protokół: smtp.
- Enkrypcja – odszukaj dane w panelu użytkownika serwera poczty; przykładowe enkrypcje: tls, ssl lub bez enkrypcji.
- Lista oddziałów – jeśli w twoim systemie zdefiniowane są oddziały, możesz przypisać daną skrzynkę mailową do wybranego oddziału. W przypadku włączenia filtrowania w oddziałach, ten nadawca będzie widoczny dla pracowników administracji tylko wskazanego oddziału.
- E-mail/ sprawdź konfigurację poczty
W systemie eduSky jest możliwość zdefiniowania wedle potrzeby kilku adresów skrzynek pocztowych. Tym samym na przykład na potrzeby przesyłania informacji organizacyjnych można wykorzystywać jedną skrzynkę, a na potrzeby przesyłania informacji związanych np. z rozliczeniami można zdefiniować inną nazwę skrzynki.
No questions yet.