Jak możemy Ci dzisiaj pomóc

Loading...

Krok 10: skonfiguruj swoją skrzynkę mailową

Z systemu eduSky możesz wysyłać wiadomości mailowe do kursantów, rodziców, nauczycieli oraz użytkowników systemu, którzy posiadają inne dedykowane role.
Możesz również skierować komunikację do wybranej - bardziej obszernej grupy odbiorców, tj. np. do całej grupy, do wszystkich grup, lub do wszystkich odbiorców, którzy posiadają w systemie aktywne umowy.

Konfiguracja skrzynki pocztowej odbywa się podczas procesu wdrożenia systemu. Do ustawień przyjmujemy nadesłane przez Klienta dane bądź w przypadku braku danych tymczasowo tworzymy skrzynkę zastępczą w domenie edusky.pl.

Rekomendujemy jednak podpięcie własnej skrzynki mailowej do wysyłki wiadomości, ponieważ zdarza się, że skrzynka tymczasowa jest przeciążona z powodu masowej wysyłki wiadomości z domeny eduSky co skutkuje problemami w wysyłce wiadomości. Dane własnego serwera pocztowego konieczne do konfiguracji ustawień poczty w systemie eduSky udostępnione są z reguły w panelu użytkownika serwera poczty. Jeśli masz problem z odnalezieniem tych informacji poproś o pomoc administratora serwera pocztowego.

 

Aby dodać własną konfigurację skrzynki pocztowej przejdź do sekcji Komunikacja→ Nadawcy wiadomości → Dodaj nadawcę wiadomości.

Aby skonfigurować skrzynkę będziesz potrzebować poniższych informacji odnośnie swojej skrzynki mailowej:

  1. Serwer pocztowy (np. mail.domena.pl)
  2. Port serwera
  3. Nazwa użytkownika
  4. Hasło użytkownika
  5. Tryb połączenia (SSL lub bez SSL)

Aby dodać konfigurację uzupełnij poniższe informacje:

  • Typ nadawcy – w tym polu wybierz opcję "e-mail"
  • Konfiguracja domyślna dla maila – w polu wybierz "TAK", aby dana skrzynka mailowa była domyślna do wysyłki wiadomości. Pamiętaj, że podpinając kilka skrzynek do systemu, tylko jedna z nich może być domyślna.
  • Tytuł – określ tytuł skrzynki mailowej. Będzie on wyświetlany na liście do wyboru odpowiedniej skrzynki podczas tworzenia wiadomości.
  • Nazwa użytkownika wprowadź adres mailowy swojej skrzynki, którą chcesz podpiąć do systemu.
  • Hasło użytkownika wprowadź hasło do swojej skrzynki mailowej; hasło musi być dokładnie takie samo jak to, które stosujesz do logowania się do swojej poczty.
  • Adres użytkownika wysyłającego – wprowadź adres mailowy swojej skrzynki, którą chcesz podpiąć do systemu.
  • Serwer poczty – odszukaj dane w panelu użytkownika serwera poczty;
  • Port odszukaj dane w panelu użytkownika serwera poczty; przykładowe porty: 465, 587, 25.
  • Protokół odszukaj dane w panelu użytkownika serwera poczty; zazwyczaj jest to protokół: smtp.
  • Enkrypcja odszukaj dane w panelu użytkownika serwera poczty; przykładowe enkrypcje: tls, ssl lub bez enkrypcji.
  • Lista oddziałów jeśli w twoim systemie zdefiniowane są oddziały, możesz przypisać daną skrzynkę mailową do wybranego oddziału. W przypadku włączenia filtrowania w oddziałach, ten nadawca będzie widoczny dla pracowników administracji tylko wskazanego oddziału.
  • E-mail/ sprawdź konfigurację poczty

W systemie eduSky jest możliwość zdefiniowania wedle potrzeby kilku adresów skrzynek pocztowych. Tym samym na przykład  na potrzeby przesyłania informacji organizacyjnych można wykorzystywać jedną skrzynkę, a na potrzeby przesyłania informacji związanych np. z rozliczeniami można zdefiniować inną nazwę skrzynki.

No questions yet.

Wsparcie wdrożeniowe

Na wszelkie pytania dotyczące działania systemu

odpowiadamy pod numerem telefonu:

+48413109093

Czekamy na kontakt

Od poniedziałku do piatku w godzinach od 8 do 16.

Kontakt mailowy

Widzisz nieprawidłowość lub błąd w systemie? Napisz do naszych specjalistów:

[email protected]

Masz pomysł na nowy lub udoskonalenie obecnych mechanizmów:

[email protected]
 

W wolnej chwili

Odwiedź nasze profile w mediach społecznościowych