Krok 7: dodaj kursantów/rodziców
Jeśli chcesz dodać kursanta do systemu eduSky, zobacz film na naszym kanale YouTube:
Kursantów możesz dodać do systemu w kilku miejscach:
- w sekcji Sekretariat – w zakładce Uczniowie
- przy dodawaniu Umowy
- wczytując bazę kursantów z zewnętrznego pliku xls.
Bez względu na to, w którym miejscu wprowadzisz kursantów do systemu, dane te będą wszędzie takie same. Najlepiej kursantów dodać do systemu przed zdefiniowaniem grup, wówczas przy dodawaniu do systemu Grupy lub Umowy – Uczniów/Opiekunów będziesz mógł wybrać z listy kursantów już dodanych do systemu.
Aby dodać kursanta, wejdź w zakładkę Sekretariat → Kursanci → Dodaj Kursanta.
Po kliknięciu Dodaj Kursanta system otworzy formularz, który podzielony jest na trzy sekcje: informacje podstawowe, informacje dodatkowe oraz dane rodzica/opiekuna.
W sekcji informacje podstawowe:
- Wprowadź imię i nazwisko, adres mailowy oraz numer telefonu.
- Uzupełnij adres kursanta.
- Opcjonalnie możesz dodać dla kursanta status własny lub klasyfikator.
Dane możesz uzupełnić o podanie informacji dodatkowych:
- Tagi kursanta – w razie potrzeby przypisz do kursanta tag zdefiniowany w systemie lub dodaj nowy tag do systemu.
- Informacje dodatkowe – w razie potrzeby uzupełnij pole tekstowe dodatkowymi informacjami na temat ucznia. Informacje będą później widoczne tylko dla pracowników administracji.
- Data pozyskania kontaktu.
- Dodatkowe dane ucznia (data urodzenia, miejsce urodzenia, klasa, szkoła, telefon kontaktowy, PESEL, informacje o dokumencie tożsamości, zawód, numer prawa wykonywania zawodu, domyślny język interfejsu dla ucznia, narodowość, język ojczysty i osobę polecającą).
- Oddział – jeśli w twoim systemie zdefiniowane są oddziały, możesz przypisać danego ucznia do wybranych oddziałów. W przypadku włączenia filtrowania w oddziałach, uczeń będzie widoczny dla pracowników administracji tylko wskazanych oddziałów.
- Poziom – w tym miejscu możesz opcjonalnie przypisać poziom kursantowi, pozycję wybierz z listy wcześniej dodanych poziomów przedmiotów.
- Inne role kursanta – w razie potrzeby możesz nadać kursantowi dostęp do innych ról w systemie.
- Płeć kursanta – w razie potrzeby możesz zaznaczyć płeć kursanta.
- Zablokuj widok finansów u tego kursanta – w razie potrzeby możesz zablokować dostęp do danych finansowych dla danego ucznia. Operacja powoduje całkowite wyłączenie na koncie tego kursanta danych związanych z jego finansami.
- Alergie – w przypadku gdy kursant jest alergikiem, możesz dodać informacje do systemu o rodzaju alergii.
- Dodaj linki zewnętrzne – w razie potrzeby możesz do kursanta przypisać link do zewnętrznej strony. Link będzie widoczny również dla kursanta/rodzica.
- Dodaj ucznia do organizacji – w razie potrzeby możesz przypisać kursanta do wcześniej dodanej do systemu organizacji. Ustawienie stosowane w kontekście kursów firmowych.
Jeśli kursant ma firmę i chcesz, aby faktury dla kursanta były wystawiane na dane organizacji, dodaj informację o działalności. Włącz wówczas przycisk "Dodaj dane firmy" na TAK i uzupełnij dane organizacji.
Dokonanie tych ustawień (informacje dodatkowe/dane firmy) nie jest wymagane w momencie dodawania podstawowych danych kursanta do systemu. Można to zrobić w kolejnym kroku.
DANE RODZICA/ OPIEKUNA
Jeśli kursant jest niepełnoletni, dodaj również dane opiekuna. Aby to zrobić, włącz przycisk "Dodaj rodziców opiekunów" na TAK i uzupełnij informacje o rodzicu.
Jeśli chcesz dodać dane drugiego rodzica, włącz przycisk "Dodaj drugiego rodzica/opiekuna" na TAK.
Uwaga!
Jeśli wpisujesz dane kolejnego dziecko rodzica, który wcześniej został już dodany do systemu, nie uzupełniaj danych tego opiekuna ponownie! W takiej sytuacji w polu "Wybierz rodzica/ opiekuna jeśli był już wprowadzony" wybierz rodzica z listy , dane uzupełnią się wówczas automatycznie, a rodzin na swoim koncie będzie miał dostęp do danych również tego dziecka.
Po kliknięciu Dane o rodzicu/opiekunie system otworzy formularz, gdzie możesz uzupełnić poniższe informacje:
- Płeć rodzica.
- Imię i nazwisko rodzica.
- Dane kontaktowe rodzica (e–mail, telefon komórkowy).
- Opcjonalnie możesz wprowadzić informacji dodatkowe o rodzicu. W tym celu kliknij przycisk "Rozwiń informacje dodatkowe". Operacja spowoduje rozszerzenie pola formularza danych o rodzicu, możesz wówczas uzupełnić:
- Dane adresowe rodzica – jeśli są takie same jak dane adresowe wpisane w informacjach o kursancie, kliknij przycisk "Skopiuj dane adresowe z kursanta".
- Dodatkowe dane rodzica (telefon kontaktowy, PESEL, informacje o dokumencie tożsamości, narodowość, język ojczysty, zakład pracy/uczelnia).
- Informacje dodatkowe – w razie potrzeby uzupełnij pole tekstowe dodatkowymi informacjami na temat rodzica. Informacje będą później widoczne tylko dla pracowników administracji.
- Inne role rodzica – w razie potrzeby możesz nadać opiekunowi dostęp do innych ról w systemie.
- Oddział – jeśli w twoim systemie zdefiniowane są oddziały, możesz przypisać danego rodzica do wybranych oddziałów. W przypadku włączenia filtrowania w oddziałach, rodzic będzie widoczny dla pracowników administracji tylko wskazanych oddziałów.
- Jeśli rodzic ma firmę i chcesz, aby faktury dla kursanta były wystawiane na dane organizacji, dodaj informację o działalności. Włącz wówczas przycisk "Dodaj dane firmy" na TAK i uzupełnij dane organizacji.
Dokonanie tych ustawień (informacje dodatkowe/dane firmy) nie jest wymagane w momencie dodawania podstawowych danych rodzica do systemu. Można to zrobić w kolejnym kroku.
Tworzenie kont systemowych dla kursantów/ opiekunów.
Przy dodawaniu kursanta/rodzica do systemu możesz od razu zadecydować o utworzeniu dla nich kont w systemie eduSky. Pamiętaj, że niezbędnym elementem całej operacji jest posiadanie adresu mailowego przez ucznia/rodzica. Aby podczas dodawania ucznia/rodzica utworzyć konto w systemie, zaznacz odpowiedni checkbox w polu "Konto w systemie".
- W sekcji Uczeń: W formatce e–mail podaj adres ucznia (czerwona ramka)
- W sekcji Opiekun: W formatce e–mail podaj adres opiekuna (zielona ramka).
Po zapisaniu danych, system doda nowy rekord ucznia/rodzica oraz w sposób automatyczny wyśle wiadomość na adres mailowy ucznia/rodzica z linkiem do systemu i danymi do logowania.
No questions yet.