Krok 1: dokonaj globalnych ustawień systemu
W systemie eduSky możesz wprowadzić globalne ustawienia, które umożliwią dostosowanie niektórych funkcji platformy do procesów organizacyjno-zarządczych Twojej szkoły.
Aby to zrobić kliknij w Menu główne, które znajduję się w prawym górnym rogu i wybierz opcję → Konfiguracja aplikacji.
W sekcji Stan dostępności komponentów poprzez wybór TAK lub NIE możesz określić czy poszczególne moduły będą w systemie włączone.
- Obsługa organizacji i grup firmowych
Włączenie tej opcji powoduje możliwość obsługi organizacji i grup firmowych w systemie.
- Włącz fakturowanie przez system eduSky
Włączenie tej opcji powoduje możliwość wystawiania faktur w systemie eduSky.
- Włącz obsługę magazynów
Włączenie tej opcji powoduje możliwość wprowadzenia do systemu towarów i usług przypisanych do zdefiniowanych magazynów.
- Włącz obsługę struktury organizacyjnej (oddziały, regiony, placówki)
Włączenie tej opcji powoduje możliwość podzielenia pracy platformy na poszczególne struktury, np. jeśli przedsiębiorstwo posiada wiele placówek, czy też oddziałów realizujących jego zamierzenia, możesz podzielić poszczególne zakresy działań firmy pomiędzy jej oddziały. Więcej o strukturze organizacyjnej znajdziesz tutaj → Struktura organizacyjna
- Włączone filtrowanie danych po oddziałach.
Włączenie tej opcji powoduję blokadę wyświetlania danych dla osób administracyjnych z innego oddziału.
- Włączone filtrowanie w oddziałach po przypisaniu nauczycieli do oddziałów.
Włączenie tej opcji powoduję blokadę wyświetlania danych nauczycieli dla osób administracyjnych z innego oddziału.
- Włącz bibliotekę
Włączenie tej opcji powoduje możliwość monitorowania wypożyczeń poszczególnych przedmiotów przez użytkowników systemu.
- Włącz obsługę umów
Włączenie tej opcji powoduje możliwość tworzenia i podpisywania umów w systemie eduSky.
- Włącz oceny
Włączenie tej opcji powoduje możliwość korzystania z ocen.
- Włącz rozliczenia nauczycieli
Włączenie tej opcji powoduje możliwość korzystania z ocen.......
- Wyświetlaj formularz rejestracyjny przy logowaniu
System eduSky umożliwia wygenerowanie formularza zapisu, który możesz udostępnić dla Klientów bezpośrednio pod formularzem do logowania.
Generowanie formularzy szczegółowo zostało opisane w dziale formularze zewnętrzne (patrz → Formularze zapisu).
Zaznaczenie opcji na TAK skutkuje pojawieniem się pod formularzem do logowania przycisku "Dołącz do nas", który aktywuje formularz rejestracyjny.
- Blokuj edycję zajęć i dokumentów po zamknięciu miesiąca.
Włączenie tej opcji powoduję blokadę edycji zajęć i dokumentów rozliczeniowych po zamknięciu miesiąca.
- Domyślnie twórz konta dla użytkowników przy dodawaniu
Zmiana opcji na TAK automatycznie zaznacza opcję tworzenia konta systemowego dla osoby wprowadzanej do systemu.
- Zablokuj widoczność pierwszego hasła
Zaznaczenie opcji na TAK powoduję blokadę podglądu wygenerowanych danych logowania przez osoby administracyjne.
- Pozwól na ręczne wprowadzanie dat
Zaznaczenie opcji na TAK powoduję możliwość ręcznego wpisania daty zamiast wyboru daty na kalendarzu w wybranych elementach, np. podczas tworzenia grupy.
- Włącz odświeżanie list u wszystkich użytkowników
Zaznaczenie opcji na TAK powoduję automatyczne odświeżenie Platformy eduSky u wszystkich użytkowników po wprowadzeniu zmiany w systemie.
- Tryb prezentacji ocen
W tym polu możesz wybrać odpowiednią domyślną formę wyświetlenia ocen po przejściu do podglądu grupy.
- Symbol waluty
W tym polu możesz zdefiniować symbol waluty stosowanej w systemie eduSky.
- Format daty
W tym polu możesz zdefiniować sposób wyświetlenia dat stosowanych w systemie eduSky.
- Separator daty
W tym polu możesz zdefiniować sposób oddzielenia dnia, miesiąca i roku w datach stosowanych w systemie eduSky.
- Separator dziesiętny
W tym polu możesz zdefiniować sposób oddzielenia groszy w kwotach stosowanych w systemie eduSky.
- Filtry domyślnie rozwinięte
Zmiana opcji na TAK zwiększa ilość informacji, które mogą zostać wykorzystywane podczas filtrowania
- Czas w sekundach na pobranie pliku
Czas na wygenerowanie raportu. Jeśli czas generowania raportu zostanie przekroczony to systemu przechodzi w tryb generowania raportu w tle (patrz → Generowanie raportów w tle).
- Filtry domyślnie rozwinięte
Po zaznaczeniu opcji na TAK panel filtrowania w systemie zawsze będzie rozwinięty.
- Zapamiętywanie filtrowania na pulpicie
Po zaznaczeniu opcji na TAK system będzie zachowywał wyszukane dane po operacji filtrowania z poziomu pulpitu
- Zapamiętanie filtrowania
Po zaznaczeniu opcji na TAK system będzie zachowywał wyszukane dane po operacji filtrowania.
- Czas w minutach zapamiętywania filtrowania
W tym polu możesz zdefiniować liczbę minut, przez które filtrowanie będzie zapamiętywane.
- Liczba wierszy na planie
W tym polu możesz zdefiniować liczbę wierszy, które będą widoczne na planie zajęć.
- Liczba wierszy w tabelach głównych.
W tym polu możesz zdefiniować liczbę wierszy, które będą widoczne w tabelach głównych, np. Zrealizowane/ Nadchodzące zajęcia itp.
- Maksymalna ilość kursantów/nauczycieli w dropdown
W tym polu możesz zdefiniować przy jakiej maksymalnej liczbie kursantów/ nauczycieli system będzie podświetlać listę kursantów/ nauczycieli do wyboru, np. podczas tworzenia umowy.
- Domyślna stawka nauczyciela dla Late Cancellation (%)
W tym polu możesz zdefiniować domyślną stawkę nauczycieli dla zbyt późnego odwołania zajęć przez kursanta, stawka określana w procentach.
- Domyślna stawka dla kursanta dla Late Cancellation (%)
W tym polu możesz zdefiniować domyślną stawkę ucznia dla zbyt późnego odwołania zajęć przez kursanta, stawka określana w procentach.
- Maksymalna ilość miesięcy w umowie
W tym polu możesz zdefiniować maksymalną liczbę opłat, którą możesz ustawić w harmonogramie opłat w Umowie.
- Włącz automatyczne raportowanie
Ustawienie pozwala na automatyczne raportowanie danych z systemu na wskazany serwer FTP w cyklu dobowym.
- Blokuj konto nauczyciela jeśli ma niepodpisaną umowę
Ustawienie pozwala na zablokowanie konta nauczycielowi jeśli nie ma wprowadzonej podpisanej umowy.
- Wymuś weryfikację dwuetapową za pomocą Google Authenticator dla następujących ról:
W tym polu możesz zaznaczyć dla użytkowników z jaką rolą w systemie będzie włączona dwuetapowa weryfikacja podczas logowania do systemu eduSky. Logowanie odbywa się za pomocą kodu wygenerowanego przez aplikację Google Authenticator. Więcej informacji o dwuskładnikowym logowaniu znajdziesz tutaj →
- Włącz autoryzację biometryczną dla aplikacji mobilnej
Opcja pozwala na włączenie użycia biometryki do logowania w aplikacji mobilnej.
Po dokonanych ustawieniach kliknij w przycisk Zapisz.
Sekcje zawarte w sekcji Konfiguracja aplikacji, do których zostaniesz przekierowany po kliknięciu w link:
Konfiguracja zajęć na pulpicie, patrz → Konfiguracja zajęć na pulpicie
Ustawienia wysyłki wiadomości, patrz → Ustawienia wysyłki dla wiadomości
Ustawienia rozliczeń, patrz → Ustawienia rozliczeń
Ustawienia kalendarzy i grafików, patrz → Ustawienia kalendarzy i grafików
Konfiguracja reCaptcha, patrz → Konfiguracja reCaptcha
Funkcje dostępne dla nauczycieli,patrz → Funkcje dostępne dla nauczycieli
Ustawienia grafik, patrz → Ustawienia dla grafik
No questions yet.