Jak możemy Ci dzisiaj pomóc

Loading...

Zajęcia online - integracja z platformami e-learningowymi

Powszechną strategią w funkcjonowaniu placówek kształcących jest sposób prowadzenia zajęć w systemie online, korzystając z platform e-learningowych. System eduSky pozwala na obsługę takich zajęć w integracji z platformą Zoom, ClickMeeting, Live Webinar oraz WizIQ. W poszczególnych tematach opisane są sposoby integracji eduSky z platformami, z którymi system posiada integrację.

Po przeprowadzeniu prawidłowej integracji w systemie pojawiają się nowe opcje opisane poniżej.

Zakładanie zajęć online

Generowanie zajęć online w systemie eduSky można wykonać na dwa sposoby.

W pierwszym przypadku wystarczy przejść do SekretariatPulpitNadchodzące zajęcia,  a przy wybranych zajęciach wybrać OpcjeUtwórz zajęcia np. ZOOM.

Drugim sposobem jest zaplanowanie jednego lub wielu spotkań online dla grupy, co można wygenerować z poziomu Sekretariat → Grupy, a następnie w podglądzie Grupy przechodząc do sekcji Plan zajęć istnieje możliwość oznaczenia wielu zajęć i stworzenia im zajęć online.

 

Uwaga. Możliwe jest stworzenie zajęć online tylko w przypadku zajęć nadchodzących.

Po wybraniu opcji utworzenia zajęć online pojawi się ramka dotycząca ustawień tych zajęć. Są one opcjonalne, jak np. włączenie pokoju dla oczekujących, czy wysłanie powiadomienia o zajęciach. Poniżej, wytłuszczonym tekstem znajdują się parametry tworzonej na platformie konferencji

Zakładanie zajęć online przez nauczyciela

Istnieje możliwość włącznie opcji zakładania zajęć online przez nauczyciela. W tym celu należy przejść do menu głównego aplikacji (owalny przycisk z imieniem i awatarem w prawym górnym rogu ekranu) i wybrać Konfiguracja aplikacji, a następnie w sekcji Funkcje dostępne dla nauczyciela ustawić właściwy selektor na „TAK”.

Odwoływanie i przesuwanie zajęć online

Jeżeli zajęcia będące zajęciami online zostaną przesunięte informacja taka pojawi się na platformie e-learningowej, wraz z dotyczącą je zmianą – konferencja zostanie przesunięta na wskazany w systemie eduSky dzień i godzinę. Podobnie wygląda sytuacja z odwołaniem przesunięcia zajęć, czyli przywrócenia ich do oryginalnego terminu – zmiana taka również zostanie uwzględniona na docelowej platformie.

Jeśli zajęcia zostaną odwołane w systemie eduSky, znikną one z planowanych konferencji na zintegrowanej platformie. Przywrócenie odwołanych zajęć do statusu zajęć nieuzupełnionych nie powoduje natomiast automatycznego utworzenia się dla nich przestrzeni konferencyjnej na platformie e-learningowej.

Zestawienie i opcje zajęć online

Zestawienie wszystkich zaplanowanych zajęć online znajduje się w sekcji  Zajęcia → Online, gdzie wyświetlane są informacje dotyczące godzin rozpoczęcia i zakończenia zajęć, ich identyfikatory, hasła zabezpieczające, nr PIN oraz linki, które można w razie potrzeby użyć celem połączenia się z daną konferencją.

Z tego też miejsca w systemie można usunąć zajęcia online, przywracając ich pierwotne miejsce odbywania się. Zajęcia online można także odwołać z sekcji Sekretariat → Pulpit → Zajęcia nadchodzące, wybierając opcję „Odwołaj zajęcia na ClickMeeting (lub Zoom/LiveWebinar/WizIq w zależności od zintegrowania)” z opcji przy danych zajęciach. Odwołanie zajęć zarówno z jednego, jak i z drugiego miejsca spowoduje usunięcie konferencji ze zintegrowanej z systemem eduSky platformy, a także - jeśli podczas zakładania zajęć online była włączona opcja notyfikacji o zajęciach – zostanie wysłana informacja o odwołaniu takich zajęć do uczestników konferencji.

No questions yet.

Integracja z platformą Clickmeeting

Integracja z platformą ClickMeeting

W pierwszej kolejności należy połączyć Twoją aplikację eduSky z kontem na platformie ClickMeeting.

Aby to zrobić należy przejść do menu głównego aplikacji (owalny przycisk z imieniem i awatarem w prawym górnym rogu ekranu) i wybrać Konfiguracja aplikacji.

Następnie przejdź do sekcji:


(screen 1)

W sekcji „Opcje integracji z ClickMeeting” selektor połączenia z ClickMeeting (screen 1, ramka czerwona) należy oznaczyć na „TAK”, a następnie w polu „Klucz API:” wprowadzić unikatowy klucz aplikacji, który znajduje się w na Twoim koncie na platformie ClickMeeting (screen 2, ramka czerwona).


(screen 2)

Po akceptacji wprowadzonych danych planując zajęcia w systemie eduSky zostaną one również zaplanowane na platformie ClickMeeting.

No questions yet.

Integracja z platformą Zoom

W pierwszej kolejności połącz Twoją aplikację eduSky z kontem na platformie Zoom.

Aby tego dokonać, w obszarze platformy Zoom należy utworzyć aplikację pozwalającą na utworzenie integracji tych dwóch systemów. W tym celu wejdź na stronę https://marketplace.zoom.us i w opcjach deweloperskich w prawym górnym rogu ekranu wybierz opcję „Build App”, a następnie

wybierz „Create” w sektorze zatytułowanym Server-to-Server OAuth.

Następnie nazwij swoją aplikację w polu "Name your app", np. "Platforma eduSky".

Uzupełnij informacje na temat aplikacji w zakładce "Information": tutaj możesz dodać nazwę swojej firmy oraz dane osoby kontaktowej.

Określ uprawnienia w zakładce "Scopes" klikając na przycisk w prawym rogu: "Add scopes".

Z sekcji "Meeting" wybierz 3 pozycje:

  • "View and manage sub account's user meetings"
  • "View all user meetings"
  • "View and manage all user meetings"


Z sekcji "User" wybierz opcję:

  • "View all user information".

 

W zakładce "Activation" aktywuj aplikację klikając na przycisk "Activate your app".

Operacja spowoduje wygenerowanie klucze dla integracji aplikacji (widoczność klucza sekretnego możliwa jest po wyłączeniu ukrycia – na poniższym screenie ikona w czerwonej ramce).

Wprowadź te dane do systemu eduSky. Przejdź do głównego menu w prawym górnym rogu, a następnie do sekcji Konfiguracja aplikacji -> Ustawienia ogólne zajęć online -> Opcje integracji z ZOOM -> TAK. Następnie określ typ interfejsu (Aplikacja Server-to-server OAuth) i uzupełnij klucze integracji danymi z Zooma. Operację potwierdź przyciskiem Zapisz.

Po akceptacji wprowadzonych danych planując zajęcia w systemie eduSky zostaną one również zaplanowane na platformie Zoom.

No questions yet.

Wsparcie wdrożeniowe

Na wszelkie pytania dotyczące działania systemu

odpowiadamy pod numerem telefonu:

+48413109093

Czekamy na kontakt

Od poniedziałku do piatku w godzinach od 8 do 16.

Kontakt mailowy

Widzisz nieprawidłowość lub błąd w systemie? Napisz do naszych specjalistów:

[email protected]

Masz pomysł na nowy lub udoskonalenie obecnych mechanizmów:

[email protected]
 

W wolnej chwili

Odwiedź nasze profile w mediach społecznościowych